Zuid eiland 1e dag - Reisverslag uit Fairlie, Nieuw Zeeland van George Maissan - WaarBenJij.nu Zuid eiland 1e dag - Reisverslag uit Fairlie, Nieuw Zeeland van George Maissan - WaarBenJij.nu

Zuid eiland 1e dag

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg George

16 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Fairlie

We zitten in Fairlie een plek vlakbij Lake Tekapo waar we morgen naar toe gaan. Nu even rust met onze Jucy Chaser camper, een leuk groen met paars compact ding met alles erop en eraan.
George heeft vandaag voor het eerst hier links gereden en ik riep voortdurend'links' 'grote bocht' enzovoort.

Het was een heel gedoe om hier te komen. George moest bijna bij de controle op de AirPort zijn aansteker afgeven. Hij riep " ik heb hem van mijn oudste zoon gekregen" en "ik zal hem leeg maken" , toen mocht hij hem houden.
Daarna hadden we een uur vertraging, wat uiteindelijk drie en een half uur werd. De shutleservice was dicht, dus een taxi. De verhuurservice van de camper was ook dicht, dus een slaapplaats zoeken. Christchurch heeft door de aardbeving nog maar de helft aan hotels, het is hoogseizoen, dus de taxi-chauffeur dacht dat er op een camping nog wel een plekje zou zijn in Emmen cabin en dat was ook zo. Maar ook het Restaurant aan de overkant was gesloten, dus het diner was chips met bier. De campingbaas voegde er nog wat dipsausjes bij, hij vond het te droog alleen chips.
Vanmorgen bracht de campingbaas ons om acht uur naar de camperuitgifte plaats, heel aardig.
Hier zeiden ze dat ons paspoort en rijbewijs in het Engels vertaald moest worden, een nieuwe regel hoorden we later, en dit duurde uren!!

Het is hier wel heel leuk, iedereen maakt een praatje. We kregen ook twee stoeltjes, peper, zout, olie en azijn van mensen.

Toen moest de cabana nog omgeturnd worden in een chaser en ja dat is een goed idee, George kan erin staan!
Eindelijk om 13.30 reden we.

Nu zitten we hier heerlijk. ik moet wel mijn nieuwe possumvestje aan, maar dan met een wijntje buiten tussen de bergen. We voelen ons rijk, vrij en dankbaar dat we dit kunnen doen.

• 16 Januari 2016 - 09:17

Edith:

Dit klinkt heel knus. Houden zo!

• 16 Januari 2016 - 10:44

José :

Heerlijk, al die onverwachte belevenissen! Als het even minder gestroomlijnd gaat maak je juist vaak leuke dingen mee... En nu rondtoeren op het eiland, wat fijn voor jullie! Veel plezier en niet vergeten links te rijden

• 16 Januari 2016 - 12:39

André:

Klinkt goed, graag grondige analyse of emigratie naar...alsnog de moeite waard is. Elke ochtend bij opbreken even weer links roepen! Enjoy!

• 16 Januari 2016 - 13:26

Dirksje Otter:

Weer een heleboel ervaringen en daardoor onverwachte situaties maar dat hoort erbij goed uitkijken en heel veel plezier liefs dirksje

• 16 Januari 2016 - 14:55

Annemiek:

Dat klinkt goed zeg! Je moet wel geduld hebben, maar dan krijg je ook wat.
    Geniet van het land en van elkaar en houdt inderdaad de linkerkant van de weg maar aan.
    Rij veilig en veel plezier!

• 16 Januari 2016 - 17:58

Rene:

genieten !!!!!!!

• 16 Januari 2016 - 18:22

Nelleke:

wat spannend, al jullie verhalen. Het lijkt wel alsof het van een andere planeet komt, zoveel onbekende namen, plaatsen etc. An, wat is een possum vestje?? Never heard of... Wat heerlijk voor jullie al deze ervaringen en het is natuurlijk zomer daar aan de andere kant van de wereld, ook dat nog! Geniet geniet en blijf schrijven. Liefs voor jullie allebei.

• 17 Januari 2016 - 05:19

Anneke:

Nelleke, een possum is een plaag in New Zealand. Het is een nachtdier dat in bomen woont en alles opeet. Maar hij heeft een prachtige zachte, lichte vacht. Het wordt gemengd met 60%merinowol , het is heel warm. Ze maken er hier de mooiste dingen mee.
    Liefs

• 18 Januari 2016 - 08:41

Corien:

wat een prachtige reis moet het zijn, leuk om te lezen, Renske en Frank hebben deze reis vorig jaar gemaakt, dus de verhalen roepen bij mij meteen herinneringen op aan de prachtige natuur
    liefs

• 23 Januari 2016 - 20:03