Coromandel - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van George Maissan - WaarBenJij.nu Coromandel - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van George Maissan - WaarBenJij.nu

Coromandel

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg George

16 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Coromandel

We beginnen met een tekst voor de lezing in Bandoeng en sturen dit naar Kenny, de organisatorische van de conferentie in Bandoeng.Ze is enthousiast en maakt er een aankondiging van. Ze verspreidt dit op Facebook. Er komen veel reacties.

We slapen heerlijk in onze mooie sleep out. Vandaag vertrekken Luke, Nathalie en Maya naar Canada. Het is wederom een emotioneel afscheid. Aangezien het stralend weer is, gaan ww met Edith naar hot water beach. Hier is een wonderlijk fenomeen. Bij eb worden plekken in het zand zichtbaar op het strand waar heet water opkomt. Dit zorgt ervoor dat er heel veel mensen op af komen met een schep en hier in een put met heet water gaan zitten. Sommige plekken zijn te heet, ook het zand soms.

We zwemmen in de zee, behoorlijke golven, heerlijk.

We drinken een wijntje in Haihe met chips.

We bereiden ons ook voor op Java door heren van de thee te lezen van Hella Haasse.

Donderdag ochtend om 6 uur is er een prachtig dawnconcert van vele vogels. Erna valt de regen met bakken uit de hemel.

We maken een tripje met z’n vieren naar het noorden. In whitianga shoppen we wat en we zoeken op het strand schelpen. George maakt een leuk filmpje van een levende schelpenwereld in een poeltje. We bezoeken ook nog een mooie steiner kindergarten.

Vrijdag pakken we de koffers. Ton en Edith brengen ons naar Auckland en laten ons onderweg nog wat mooie plekjes zien.We vinden een mooie possumtrui voor Anneke. We nemen afscheid voor twee weken van Ton en Edith en bedanken hen voor de ongelooflijke gastvrijheid.

• 16 Januari 2016 - 09:12

Edith:

Jullie zijn lekker bezig vanavond in je Chaser camper! Fijn dat het feest nu echt begonnen is! Genieten!

• 16 Januari 2016 - 10:34

Henny Jacobsen Jensen:

Heerlijk om zo mee te mogen reizen;wij beleven het echt mee!Geniet verder ,liefs Henny

• 16 Januari 2016 - 10:37

Anneke Van Gessel:

Dag George en Anneke,
    Weet niet helemaal of het de bedoeling was maar ik kreeg jullie site van "waar ben jij nu" en lees met heimwee jullie berichten. Fons en ik zijn in 2004 vier weken inNieuw Zeeland geweest en de plekken die jullie beschrijven roepen alle mooie herinneringen weer op; ongelooflijk zoveel natuurschoon bij elkaar!!
    Geniet ze verder!! Hartelijke groet, Anneke